داشبورد مدیریتی چیست

داشبورد مدیریتی یک سند تصمیم گیری است که به مدیران ،یک دید بالا از عملکرد یک سازمان ارائه می دهد . داشبورد مدیریتی به نحوی طراحی شده است که مدیر با یک نگاه جزئی حداکثر اطلاعات را دریافت کند. مدیران باید کسب و کارهایی را که راه اندازی میکنند زیر نظر داشته باشند، یکی از بهترین روشها برای اینکار استفاده از داشبوردهای مدیریتی است.

داشبورد مدیریت یک اصطلاح جامع برای طیف وسیعی از ابزارهای اتصال داده، تجسم و اشتراک گذاری آنها است که همه شاخص های عملکرد کلیدی کسب و کار (KPI) را در یک مکان گزارش می کند.

این داشبوردها می توانند شامل نمودارها، تصاویر، جداول، فیلدهای عددی، داده های مطالعات موردی یا هر ترکیبی از این عناصر باشند.

انواع داشبورد مدیریتی

1. داشبورد پروژه : داشبورد پروژه، شاخص های کلیدی عملکرد مهم و پیشرفت تیم شما را برجسته می کند. این داشبورد یک ابزار قدرتمند مدیریت پروژه است که می توانید از آن برای تجسم و به اشتراک گذاری معیارها، آمار و بینش های کلیدی ناشی از یک پروژه خاص استفاده کنید.

2. CMO داشبورد: داشبورد CMO می‌تواند به شما کمک کند داده‌ها را از چندین پلتفرم بازاریابی وصل کنید و شاخص های حیاتی بازاریابی را تجسم کنید

3. داشبورد تجاری : داشبورد کسب‌وکار به شما امکان می‌دهد با جمع‌آوری داده‌ها از کانال‌های بازاریابی متعدد و تجسم آن‌ها در زمان واقعی، تصمیمات تجاری آگاهانه را به سرعت اتخاذ کنید.

4. داشبورد راه اندازی : با داشبورد راه‌اندازی ، می‌توانید به راحتی جدیدترین معیارها را از پلتفرم‌هایی که کسب‌وکارتان با آن‌ها مرتبط است جمع‌آوری کنید و آن‌ها را به صورت تصویرسازی و جداول در زمان واقعی تحویل دهید.

5.  داشبورد مدیر عامل : برای شما به‌عنوان مدیر عامل، این بدان معناست که شما می‌توانید داده‌های مربوطه را در یک مکان مشاهده کنید، این امر تصمیم‌گیری شما را سرعت می‌بخشد و کانال انتقال اطلاعات را کوتاه می‌کند.

6.  داشبورد عملکرد فروش : داشبورد عملکرد فروش ابزاری ارزشمند برای به حداقل رساندن و حتی حذف موانعی است که بین تجارت و رشد شما قرار دارد. با راه اندازی این نوع داشبورد، معیارهای عملکرد فروش شما در یک مکان نشان داده میشود.

7. داشبورد مشاغل کوچک : داشبورد کسب و کار کوچک می تواند به طور قابل توجهی خط دید شما را افزایش دهد و با ایجاد ردیابی دقیق داده ها و همکاری موثر در یک سازمان، بر سرمایه گذاری شما تأثیر مثبت بگذارد.

8. داشبورد مالی : هنگامی که در بخش امور مالی کار می کنید یا مسئول دارایی های مالی یک شرکت هستید، احتمالاً حجم زیادی از داده های مهم برای بررسی و گزارش در اختیار دارید.

داشتن داشبورد مدیریتی برای یک سازمان یا کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد. دلایل اصلی استفاده از داشبورد مدیریتی عبارتند از:

1. مدیریت پیچیدگی های یک یا چند سازمان

مدیریت پیچیدگی‌های یک یا چند سازمان چالش‌های خاص خود را دارد، به‌ویژه وقتی صحبت از سازمان‌های بزرگ یا چندگانه با فرآیندها، تیم‌ها، و بخش‌های متعدد است. برای مدیریت این پیچیدگی‌ها، مدیران باید به ابزارها و استراتژی‌های خاصی مجهز باشند.

2. ادغام کردن اطلاعات در سازمان ها

ادغام اطلاعات در سازمان‌ها، به‌ویژه زمانی که با چند سازمان یا بخش‌های مختلف سروکار دارید، یکی از چالش‌های اصلی مدیریت مدرن است. این ادغام اطلاعات نه تنها به بهبود بهره‌وری و هماهنگی کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود تصمیم‌گیری‌ها بر اساس داده‌های جامع و دقیق انجام شود که ایجاد یک پایگاه داده مرکزی میتواند راهکار مناسبی برای شما باشد.

3. امکان دسترسی فوری به اطلاعات

دسترسی فوری به اطلاعات در یک سازمان به‌طور مستقیم با سرعت و دقت تصمیم‌گیری، افزایش بهره‌وری، و بهبود هماهنگی بین بخش‌ها مرتبط است. برای رسیدن به این هدف، نیاز به ابزارها، زیرساخت‌ها، و فرآیندهای مناسبی وجود دارد که سیستم‌های ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمانی)، CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، و BI (هوش تجاری) به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا تمامی داده‌ها و فرآیندها در یک پلتفرم متمرکز شوند. این سیستم‌ها به کاربران امکان دسترسی به داده‌ها در لحظه را می‌دهند و به‌راحتی اطلاعات از بخش‌های مختلف سازمان تجمیع می‌شود.

4.  امکان مدیریت جلسات

مدیریت جلسات در سازمان‌ها یک فرآیند مهم است که به هماهنگی بهتر، تصمیم‌گیری سریع‌تر و بهره‌وری بالاتر کمک می‌کند. برای مدیریت مؤثر جلسات، باید از روش‌ها و ابزارهای مناسبی استفاده کرد که نرم افزارهای مدیریت جلسات می تواند به شما کمک کند.

نام شرکت *
درصورت ثبت نام اشخاص حقیقی لطفا نام و نام خانوادگی را وارد کنید.
این فیلد را پر کنید
توضیحات
این فیلد را پر کنید
شماره تلفن *
این فیلد را پر کنید